UIT:n ja Apetitin yhteistyö tuo yhteen kaksi kotimaista klassikkoa – Ilo ilman kasviksia on teeskentelyä

UIT:n ja Apetitin yhteistyö tuo yhteen kaksi kotimaista klassikkoa – Ilo ilman kasviksia on teeskentelyä

Kahden kotimaisen, Apetitin ja UIT:n yhteistyö saattaa yhteen kasvistalon ja viihteellisen teatterin, joilla on vahva yhteinen teema.

– Kyllähän tässä kaksi kotimaista klassikkoa yhdistyy. Me haluamme olla kasvisten ykkönen ja sekä lisätä kasvisten syöntiä että ihmisten hyvinvointia. UIT on Suomessa viihteen ykkönen ja kanssamme samalla asialla lisäämässä ihmisten iloa ja hyvinvointia elämässä. Tämä on hyvin mielenkiintoinen yhteistyökumppanuus, Apetitin markkinointijohtaja Miika Helenius kertoo.

UIT on monipuolistanut ohjelmistoaan ja laajentunut perinteisistä kevään musiikki-ilotteluistaan ympärivuotiseksi ihmisten hyvinvoinnin kasvattajaksi. Tänä keväänä UIT:n tarjoilee suomalaisille ämpärikaupalla iloa, kun Jaakko Saariluoman ohjaama Tuhansien ämpärien maa saa Linnanmäen Peacock-teatterissa saa ensi-iltansa huhtikuun lopussa.

– On kyllä erityisen hieno asia, että löysimme tämän luokan tekijän kumppaniksemme lisäämään suomalaisten hyvinvointia. Apetitin arvot kohtaavat hienosti UIT:n arvojen kanssa. Korkea laatu, korkea kotimaisuusaste, terveellisyys ja pirskahteleva ilo yhdistävät nimittäin näiden kumppanusten tuotteita, sanoo UIT:n teatterinjohtaja Timo Kärkkäinen.

Kulttuurin ja kasvikset yhdistävä yhteistyö on Apetitille uudenlainen aluevaltaus. Yhteistyön myötä Apetit ja UIT tulevat levittämään iloa ja hyvinvointia muun muassa toistensa digitaalisissa kanavissa

-Yhteistyömme on alkanut todella hauskoissa ja vauhdikkaissa merkeissä. Vaatii suomalaiselta pörssiyhtiöltä ennakkoluulottomuutta, näkemystä sekä tietysti erinomaista makua ja huumorintajua lähteä näin suurimittaiseen yhteistyöhön viihdeteatterin kanssa, Kärkkäinen toteaa.

– Haluamme kokeilla uusia asioita ja testata uudenlaisia yhteistyömahdollisuuksia. Tällaisella kulttuuriyhteistyöllä pystymme tukemaan kotimaista viihdettä ja yhdistämään voimamme yhteisen teeman alle: ilo ilman kasviksia on teeskentelyä, Helenius kertoo.

 

***************

Lisätietoja

Miika Helenius, markkinointijohtaja, Apetit
p. 010 402 4079, miika.helenius@apetit.fi

Timo Kärkkäinen, teatterinjohtaja, UIT
p. 050 515 1575, timo@jean-s.com

 

Uusi Iloinen Teatteri on suomalainen vuonna 1978 perustettu viihteellinen teatteri. UIT-lyhenteellä tunnettu musiikkiteatteri jatkaa ja jalostaa suomalaista revyyperinnettä. UIT on ainoa ammattimainen revyyteatteri maassamme. Keväällä 2015 teatteri palasi juurilleen Linnanmäen Peacock-teatteriin, jossa se jatkaa myös keväällä 2018. UIT:n ohjelmisto on monipuolistunut ja produktioita on ympärivuotisesti. Perinteisen kevään musiikki-ilottelun lisäksi teatteri on laajentanut myös kesäteatteriareenoille. Uusi Iloinen Teatteri on suurempi kuin koskaan.

Apetit on suomalainen, vahvasti ruoan alkutuotantoon toimintansa perustava elintarvikeyhtiö. Missionamme on luoda kasviksista hyvinvointia tarjoamalla pääosin kotimaisiin raaka-aineisiin perustuvia, terveellisiä ja maistuvia tuoretuotteita ja pakasteita. Asiakkaitamme ovat kuluttajat ja vähittäiskauppa, ammattikeittiöt sekä elintarviketeollisuus. Apetit Ruoka Oy on osa Apetit-konsernia. Haluamme olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä.

Liittyvät artikkelit

Apetit Oyj:n tilinpäätös sekä selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmä...

Julkaistu kokonaisuus sisältää hallituksen toimintakertomuksen, konsernitilinpäätöksen ja emoyhtiön tilinpäätöksen, tilintarkastuskertomuksen, hallintoneuvoston lausunnon, selvityksen Apetit Oyj:n hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä vuosi- ja vastuullisuusraportin. Lataa Apetitin vuosikertomus 2017 tästä. Lisätietoja: Sanna Väisänen, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. 010 402 4041

Webcast Apetitin puolivuotiskatsauksen julkistamisesta

Apetitin puolivuotiskatsauksen tiedotustilaisuuden webcast:

Apetit täsmentää strategisia tavoitteitaan - painopistealueet ovat uudis...

Painopistealueet ovat uudistuminen, kansainvälistyminen sekä tehokkuuden parantaminen. Apetitin tavoitteena on olla kasvipohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijä ja Suomen tunnetuin kasvipohjaiseen syömiseen erikoistunut brändi. Tutkimusten mukaan kuluttajat haluavat lisätä kasvisten käyttöä ja kasviproteiinien kysyntä jatkaa vahvaa kasvua. Myös terveellisyys, vastuullisuus, luomu ja hyvinvointi jatkavat trendeinä kasvuaan. Lisäksi helppouden merkitys kuluttajan hektisessä arjessa korostuu. ”Syömisen trendit tukevat erinomaisesti Apetitia ja valittua strategiaa. Jatkammekin edellisen strategiakauden työtä vahvistaaksemme asemaamme kasvispohjaisten ruokaratkaisujen edelläkävijänä. Kovan työn, rohkeiden strategisten valintojen sekä jatkuvan uudistumisen ansiosta Apetit on nyt lunastanut aseman kasvisten ykkösenä”, sanoo toimitusjohtaja Juha Vanhainen. ”Kasvistrendin jatkaessa kasvuaan olemme lisänneet tutkimus- ja kehityspanoksia systemaattisesti, mikä on näkynyt uusien tuotteiden määrän merkittävänä kasvuna ja määrätietoisena laajentumisena uusiin tuoteryhmiin. Myös ruuan kansainvälinen kauppa on kasvanut. Nyt tehdyssä strategiatyössä olemme nostaneet keskiöön aikaisempaa nuorempia kohderyhmiä, joille tulemme lanseeraamaan uusia, heidän toiveisiin ja tarpeisiin sopivia tuotteita.” Apetit on lanseerannut digitaalisia palveluita kuluttajille kasvisten käytön lisäämiseksi avaamalla Kasvimaani.fi -verkkopalvelun ja reseptisuosituksia tarjoavan Njam-mobiilisovelluksen sekä uudistanut viljelijöille kohdennetun Avenakauppa.fi -palvelusivuston. ”Ensimmäisiä askeleita ruuan kansainvälisen kaupan ja digitaalisten palvelujen osalta on nyt otettu. Tavoitteena on, että pitkällä aikavälillä ne tukevat merkittävästi Apetitin liiketoiminnan kehittymistä”, Vanhainen toteaa. Apetitin strategiset painopisteet 2018–2020 Apetit keskittyy toiminnassaan jatkuvaan uudistumiseen lisäämällä tuote- ja palvelukehitystä, entistä voimakkaampaan kansainvälistymiseen kasvattamalla ruuan kansainvälistä kauppaa ja kartoittamalla mahdollisia uusia hankinta-alueita viljakaupassa samalla vahvistaen jalansijaa Baltiassa sekä tehokkuuden parantamiseen kaikissa liiketoiminnoissaan. Apetitin taloudelliset tavoitteet vuodelle 2020: Käyttökatteen (EBITDA) vähintään kaksinkertaistaminen (2017: jatkuvat toiminnot 6,8 me) Operatiivinen sidotun pääoman tuottoprosentti (ROCE %) > 8 % (2017: 2,4 %) Asetettujen strategisten tavoitteiden toteutuminen perustuu tavanomaiseen satokehitykseen, systemaattiseen toiminnan tehostamiseen, innovatiivisiin ja oikea-aikaisiin tuotelanseerauksiin sekä ruuan kansainvälisen kaupan kehittymiseen. Yhtiö on avoin strategiaan sopiville toimialaratkaisuille. Päivitetty osinkopolitiikka Apetit Oyj:n hallituksen tavoitteena on, että yhtiön osake on omistajilleen hyvätuottoinen ja arvonsa säilyttävä sijoitus. Osinkona yhtiö jakaa vähintään 50 prosenttia tilikauden voitosta. Liiketoiminta-alueiden strategiset painopistealueet 2018-2020: Ruokaratkaisut-liiketoiminnan tavoitteena on kasvaa kannattavasti markkinoita nopeammin kotimaassa. Strategisia painopistealueita ovat: Pakasteen ja tuoretuotteiden vahva uudistaminen sekä keihäänkärkituotteiden luominen kansainvälisille markkinoille Lasten ja nuorten kasvisten syönnin lisääminen ja tukeminen Kannattavuuden selkeä parantaminen Vastuullinen arvoketju entistä vahvemmaksi kilpailutekijäksi Öljykasvituotteet-liiketoiminnan tavoitteena on kannattavuuden parantaminen ja jalostusasteen kasvattaminen. Strategisia painopisteitä ovat: Öljynpuristustuotannon tehostaminen Kotimaisen rypsinviljelyn kehittäminen Uudet innovaatiot ja niiden nopea kaupallistaminen Kotimaisen kasviproteiiniomavaraisuuden kehittäminen Viljakauppa-liiketoiminnan tavoitteena on kauppavolyymien kasvattaminen päähankinta-alueilla ja käyttöpääoman tehokas käyttö. Strategisia painopisteitä ovat: Markkinaosuuden kasvattaminen Baltian hankinta-alueella Vahvat arvoketjukumppanuudet Suomessa Edistyneimmät digitaaliset palvelut logistiikan ja viljakaupan tueksi Uusien hankinta-alueiden kartoittaminen   Apetit Oyj Juha Vanhainen